Bu Blogda Ara

19 Mart 2014 Çarşamba

Kınalı Ali'nin Öyküsü

Üst teğmen Faruk Çanakkale'de cepheye yeni gelen askerleri kontrol ediyor bir taraftan da onlarla sohbet ediyordu. Bir ara saçının ortası sararmış bir çocuk gördü.

Merakla “Adın ne senin evladım?” der.
Çocuk “Ali” diye cevap verir.
“Peki evladım bu kafanın hali ne?”
Ali:
- “Anam cepheye gelirken kına yaktı komutanım.” der.
“Neden?” der komutan.
Ali “Bilmiyorum komutanım” der.
“Peki gidebilirsin Kınalı Ali” der.

O günden sonra herkes ona Kınalı Ali der. Arkadaşları kafasındaki kınayla dalga geçer. Kısa surede cana yakın ve cesur tavırlarıyla tüm arkadaşlarının sevgisini kazanır.

Kınalı Ali okuma yazma bilmediğinden bir gün arkadaşlarıyla birlikte annesine mektup yazar. “Sevgili anne babacığım, ellerinizden öperim. Ben burada çok iyiyim; beni merak etmeyin” diye başlar. Kardeşlerini, köydekileri sorduktan sonra, merak etmemelerini, kendileri var oldukça düşmanın bir adım bile ilerleyemeyeceğini yazdırır ve yazının sonuna da kendisinden hemen sonra askere gelecek bir erkek kardeşi daha olduğu için annesine not düşer: “Anacağım, kafama kına yaktın; burada komutanlarım ve arkadaşlarım benle dalga geçtiler. Sakın kardeşim Ahmet’e de yakma, onunla da dalga geçmesinler. Ellerinden öptüm” diye bitirir.

Dünyanın en büyük orduları bütün güçleriyle Çanakkale'ye yüklenmektedir. Bölgeyi çeşitli cephelerde savunan erlerimiz, onar onar, yüzer yüzer şehit düşmektedir. Kınalı Ali ve arkadaşları da ısrarla çatışma bölgesine gitmek isterler.. O gün Kınalı Ali'nin bölüğünün büyük kısmı şehit olmuştur. Kınalı Ali de bu şehitlerden biridir..

Bir süre sonra Kınalı Ali'nin annesine yazdığı mektubun cevabı gelir. Komutanları buruk ve dolu dolu gözlerle mektubu açarlar. (Bu mektubun aslı Çanakkale müzesinde sergilenmektedir.) “Oğlum Ali nasılsın, iyi misin? Mektubuma başlarken selam eder gözlerinden öperim” diyerek başlayan mektup şu cümlelerle biter:

Oğlum Ali, yazmışsın ki ‘Kafamdaki kınayla dalga geçtiler, kardeşime de yakma’ demişsin. Kardeşine de yaktım. Komutanlarına ve arkadaşlarına söyle seninle dalga geçmesinler. Bizde 3 şeye kına yakarlar.

Birincisi; Gelinlik kızlarımıza kına yakarız; gitsin ailesine, çocuklarına kurban olsun diye.
İkincisi; Kurbanlık koça; Allah’a kurban olsun diye.
Üçüncüsü; Askere giden oğullarımıza yakarız; vatana kurban olsun diye..

Gözlerinden öper, selam ederim. Allah’a emanet olun..”

Mektubu okuyan Kınali Ali’nin komutanları ve beraberindeki askerler hıçkıra hıçkıra ağlamaktadır..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder