Bu Blogda Ara

2 Şubat 2014 Pazar

Özgür Kurt Kıssadan Hisse


Çelimsiz ve aç bir kurt, soğuk bir günün sabahı köyün yakınlarında dolaşırken, besili ve karnını iyice doyurmuş bir köpekle karşılaştı.
‘Söylesene dostum’ dedi kurt, ‘Nasıl böyle tombul olabiliyorsun?’
‘İnsanlar beni besliyorlar.’ diye cevap verdi köpek.
‘Hepsi bu kadar mı?’diye alaylı bir ifadeyle sordu kurt.
‘İşin çok zor olmalı öyleyse.’
‘Hayır.’dedi köpek. ‘Yaptığım tek şey, geceleri bahçeyi beklemek.’
‘Bunun için mi sana yemek veriyorlar?’ dedi kurt ve
‘Eğer hepsi buysa bende sana yoldaş olurum. Sen dışarıda yiyecek bulmanın ne demek olduğunu bilemezsin.’
‘tamam dedi köpek ve ekledi sahibim şüphesiz seni de besler’dedi.
Kurt, köpeğin haline imrendi ve köpeğin yanına daha da yaklaştı, köpeğin boynundaki bir ize dikkat kesildi.
‘Baksana dostum, boynundaki tüylere ne oldu?’
‘Zincir tüylerimi döktü.’ dedi köpek. ‘Görüyorsun, günün ve gecenin büyük bir bölümünde ben zincirle kazığa bağlıyım.’
‘O halde hoşçakal zavallı dostum’ dedi kurt ve hızla oradan uzaklaşmaya başladı.
’Fikrimi değiştirdim. Ben aç kalabilirim, ama zayıf ve özgür olmayı, şişman fakat esir olmaya tercih ederim.’ diye de ekledi...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder