Bu Blogda Ara

16 Şubat 2015 Pazartesi

Onda da var bir hayır (kıssadan hisse)

Bir gün padişah, vezirini yanına alıp ormanda dolaşmaya çıkar. Yalnız bu vezirin her iki lafından biri "var onda da bir hayır, var bunda da bir hayır."
Vezirini çok seven padişah, bu sözüne çok kızarmış.
Ormanda dolaşırken ağaçların arasından bir ok fırlayıp padişahın gözüne saplanır ve padişah can havliyle yerde kıvranırken, vezir yine aynı şekilde onda da var bir hayır padişahım der.
Bu defa padişah kükrer ve
- seni vezirlikten atıyorum defol gözüme görünme diyerek kovar.

Az sonra oku fırlatan adamlar, koşarak padişahın yanına gelirler ve:
- Başkanım bu adam kör olmuş bundan kurban olmaz diye bağırırlar, işte tam o anda padişah, vezirin o sözünün ne kadar doğru olduğunun farkına varıp, saraya dönünce tekrar huzuruna çağırır ve özür diler.
Özür dilerim gerçekten haklıymışsın, beni affet dediği anda vezir:
- Padişahım ben kırılmadım gücenmedim onda da var bir hayır derken,
Padişah şaşırır,
- neden öyle söylüyorsun hiç mi kırılmadın?
Bunun üzerine vezir,
- Neden kırılayım efendim, dedim ya onda da var bir hayır, eğer siz beni kovmasaydınız, sizin gözünüz kör olduğu için adamlar beni kurban edeceklerdi....
Allahın her işinde vardır bir hayır. Başımıza gelen her kötü olayda umutsuzluğa kapılmamalıyız. Allah bizim için hayırlı olanı bizden daha iyi bilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder