Bu Blogda Ara

4 Eylül 2013 Çarşamba

Lebbeyk Nidalarıyla Arafat'a Çıkmayı Bizlere de Nasip Eyle Yarabbi

Lebbeyk Nidalarıyla Arafat'a Çıkmayı Bizlere de Nasip Eyle Yarabbi ... AMİN



Lebbeyk nedir?

Lebbeyk Arapça bir kelimedir ve "Buyrun efendim, emredin, sana geldim, huzurundayim" anlamlarında bir seslenme sözüdür. Hac yapacak kimse, ihrama girince yüksek sesle telbiye eder. Lebbeyk diyerek ihrama giren hacı, Allahü tealanın davetine ve haccediniz emrine uyduğunu düşünmeli ve buna göre kendini hazırlamalıdır.
 
 
 
Lebbeyk kelimesinin kullanımı

"Lebbeyk Allahümme lebbeyk !" 
Anlamı :
 "Ey Allah’ım! hizmetine geldim" anlamındadır.

Telbiye nedir?

Sözlükte
Birine, "buyur, emrine amadeyim" diye cevap vermek anlamına gelen telbiye, dini bir terim olarak, ihramın iki rüknünden biri olup, ihrama girerken "Lebbeyk, Allahümme lebbeyk, lebbeyke la şerike leke lebbeyk İnne'l-hamde ve'n-ni'mete leke ve'l-mülk la şerike lek" anlamı; "Allah'ım, davetine isteyerek uydum, emrine amadeyim Senin eşin ve ortağın yoktur Sana yöneldim, hamd senin, nimet senin, mülk de senindir. Eşin ve ortağın yoktur" demektir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder