Bu Blogda Ara

3 Temmuz 2013 Çarşamba

Bu İş Nasıl Çözülecek

Üç kafadar banka soyarlar ve birbirlerine de hiç güvenmemektedirler. O nedenle aldıkları bütün paraları şifreli bir çantaya koyarak çok güvendikleri bir otel sahibine götürüp kasasında bu çantayı bir süre saklamasını isterler. Fakat şu şekilde bir konuşma geçer aralarında:
- Bu çantayı nasıl ki üçümüz birlikte getirip sana teslim ediyoruz, almaya geldiğimizde de üçümüz birlikte geleceğiz, tek başımıza gelirsek vermeyeceksin demişler ve oradan ayrılmışlar.
Aradan birkaç gün geçtikten sonra kapının önünde bir araba durur arabadaki üç kişiden ikisi otel sahibine gider ve çantayı ister, otelci dışarı bakıp arabadaki üçüncü şahsı da arabada şöyle böyle gördüğü için çantayı vermekte sakınca görmez.
Aradan bir gün geçer ve içlerinden biri tekrar otelciye gelerek çantayı almak istediğini söyler, otelci biraz düşünür ve şu cevabı verir:
 - Daha kaç defa verecem kardeşim dün geldiniz, verdim ya çantanızı.
O da meraklanır ve benim haberim yok der.
Nasıl olur, üç kişiydiniz sen arabada otururken diğer iki arkadaşın indiler bana geldiler verdim çantayı der.
- O zaman ikisi de anlar ki diğer iki arkadaşı bunu aldatarak paraları alıp kaçmışlardır.
Fakat ben çantayı isterim diye tutturur. Ödeyeceksin bana mecbursun der. Nerden bileyim senin saklamadığını der. İspatla onlara verdiğini hadi der.
Bu durumda otelci ne yapacağını şaşırır ve üstad (Necip Fazıl) ın yanına gider, durumu anlatır. Üstad otelciye öyle bir akıl verir ki, otelci cevabını yapıştırır. Bu cevap üzerine adam hiç sesini çıkarmadan dışarı çıkar ve usulca yola koyulur.


Üstad ne akıl vermiş olabilir ? ;)) Tahminlerinizi alalım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder